torsdag 4 december 2008

Lussekatter utan saffran?


Idag skulle jag och Magnus baka lussekatter, mozartkulor, snickerskakor och knäck.
Vi gick och handlade och tog Elsa med oss. Hon stretade mot hela vägen och vägrade gå. Hon som brukar vara så duktig i selen. Men idag var det lite för mörkt, kallt och läskigt så det blev så att jag bar henne nästan hela vägen istället. Självklart glömde jag även inköpslistan så jag chansade på ett ungefär ingredienserna för alla olika kakor. Nu när vi kom hem insåg vi att jag hade glömt...Saffran&mjök för lussekatterna (hur kan man glömma saffran?) Florsocker till mozartkulorna, och knäckformarna för knäcken. Så det enda vi kan göra idag är snickerskakorna, och det är ju fan inte ens riktigt julgodis. Men aja...Nu får jag iaf julbaka flera dagar, dela upp det roliga på mer tillfällen. Så egentligen är det ju win win :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar