onsdag 11 augusti 2010

Barnmorskan

Då var jag hos Barnmorskan idag. Inte bara för det som hände igår, utan detta var en rutinkontroll som jag ändå skulle på. Min syster trodde att mitt inlägg igår var ett skämt, att jag hade tagit en gammal bild, eller att det var en kompis på kortet. Men så var det inte. Min mage försvann igår, på riktigt. Väldigt drastisk skillnad. Men idag är den tillbaka, skumt.

Barnmorskan klämde och mätte och vi lyssnade och vi vägde och tog prover.
Jag hade lite lågt blodsocker, men inte farligt. Jag hade bra värden annars. Bra blodtryck och jag hade inte gått upp någonting vilket är skönt! SF mått på 34, så jag ligger fortfarande över kurvan, men vi vet ju att klumpen växer som han ska iaf. Nu låg han vänt med huvudet neråt, så han gör sig redo för utkomsten och det känns tryggt. Hjärtljuden var regelbundna och han låg och sov där inne, ända tills barnmorskan skulle känna om han vänt sig, då vart han sur på henne och började sparkas. Men sånt händer :)

Nu kan jag i alla fall slappna av lite, här börjar ingen förlossning än på ett tag !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar