tisdag 24 augusti 2010

Från 4 till 3 och Tjockisar

Idag var vi på föräldraträff igen. Det var den sista träffen och det var ett rätt dåligt möte faktiskt. Vi snackade amning, och barnmorskan verkade inte direkt ha helkoll på saker. Man frågade henne något och hon pratade med bort frågan och gick vidare på något helt annat. Som tur var hade vi ju trevligt ändå eftersom man börjar våga prata lite mer med varandra nu än i början.
Det kommer garanterat bli fler träffar som vi själva anordnar så det ser jag fram emot.

Sedan gick vår lilla familj från att vara 4 till att bli 3. Emelie och Micke kom och hämtade lilla Alice. Det känns skönt att hon ska bo hos dom, där får hon en kompis som heter spexi och som verkar vara mer lik henne än vad Elsa är. Där får hon kärlek av både Emelie och Micke det vet jag. Plus att dom bor så nära oss så jag kan gå dit när jag vill å hälsa på.

Snart blir vi ju 4 igen.
Shit shit shit.
Nu är det bara 32 dagar kvar :)

(vill påpeka också att en tjej med samma beräknat förlossningsdatum som mig, födde igår. Herregud. Nu blir det verklighet att det kan komma när som helst också!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar