fredag 12 oktober 2012

Gustavsvik

Det är inte så ofta jag och Wille får en hel dag för oss själva. Oftast går Wille på dagis även fast jag inte går i skolan eftersom den tiden är till för mig att plugga. Idag kände jag inte att jag behövde plugga på någonting så idag fick Wille äntligen vara hemma med mig hela dagen! Wille fick bestämma helt själv vad vi skulle göra och det slutade med att vi åkte till Gustavsvik och badade.


Magnus hade köpt en ny badcape till Wille som såg ut som ett skelett. Riktigt cool. 69 kr på Rusta. 


Jag köpte arm-puffar som Wille hade på sig, kändes lite tryggare för mig, ända tills jag insåg att dom nästan gjorde saker värre. De var bara i vägen och fick honom att fastna i grejer och de höll inte honom över ytan för 5 öre. Det slutade med att vi badade utan dom ändå och jag gick raskt och skulle lämna tillbaka de ofungerande puffarna efteråt, vilket inte gick då jag inte hade rätt kvitto kvar, suck och stön. Jag ger mig inte så lätt. Puffar ska väl ändå fungera! Avslutades min långa utläggning med och det höll hon med om och jag gick i alla fall därifrån med ett tillgodokvitto så att vi kan gå och bada "gratis" nästa gång.

När jag kom ut därifrån möttes jag av en härlig gul lapp på bilen, andra gången denna månaden. Parkeringsböter, 400 kr. Suck. Jag trodde verkligen det var gratis att parkera där, hade inte en tanke på att det skulle kosta pengar att parkera på ett badhus, men det klart nu när jag tänker efter! När jag åkte därifrån såg jag säkert 8 parkersautomater på den lilla parkeringsplatsen och nu känner jag mig dum och arg! Men Wille var i alla fall glad hela dagen och vi hade SUPERKUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar