måndag 15 oktober 2012

Nudelfällan


Nu har jag hittat en fälla, kanske inte den största orsaken varför jag inte går ner i vikt, men absolut en fälla! Jag har första gången jag sökte på nudlar på något sätt fått för mig att den är värd 2 points i viktväktarsystemet. Jag får under dagen äta 27 points så detta har varit ett bra mellanmål och gjort mig mätt och belåten och ändå rätt "billig". Kalla mig naiv, för det är jag! Jag har kunnat möla i mig 2 nudelpaket bara på kvällen efter jobbet, perfekt 4 points, ingen fara. Nu har jag sett att ett nudelpaket kostar mellan 10-12 points, jag har alltså på kvällen efter jobbet vräkt i mig över 20 points!! Tänk er då att jag bara får äta 27 points på en hel dag, alltså har jag varje dag gått över med hur mycket points som helst eftersom mitt billiga mellanmål är värre än 1 hg godis! Suck och stön. Nu har jag i alla fall hittat en stor fälla, och nu blir det aldrig mer nudlar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar