fredag 14 augusti 2009

Kryssning och fuffens

http://www.jan-olof-lindqvist.se/wp-content/uploads/2009/03/viking-line-cinderella.jpg

Idag bokade jag och Magnus en cinderella kryssning. Det var ju trots allt på en kryssning för snart ett år sedan vi blev tillsammans "på riktigt" så vi tänkte att det vore trevligt att fira vår årsdag på samma sätt. Så vi beställde en A-hytt och 2 buffé plus resa med buss dit och hem. Det gick på 1392 sammanlagt. Det tyckte jag var mycket billigt med tanke på att bara buffén kostade 600 kronor. Så sammanlagt 700 kronor per person typ. Resonabelt.

Nu har jag precis kommit ut ur duschen, har riktigt pampat om mig själv. Smörjde in mig med sån där fejk sol också så man ska bli lite extra fräsch. Har satt på mig mina lösnaglar som faktiskt ser ut precis som vanliga naglar.. (inte sådär långa) helt normal nagellängd på dom, det känns mycket fräschare att jobba när alla naglar är iordning och snygga. Jag vinner mer pengar när jag har snygga naglar, sjukt, men sant.

Så idag var jag nere på stan för att införskaffa mig nya naglar då mina oljor och skit till naglarna hade tagit slut. Depend har ett sånt där "gör det själv" kit som fungerar jätte bra. Är man bara noggran så ser det ut som man har fixat naglarna i en salong. Dom sitter som vanliga naglar, man behöver inte vara orolig för att tappa dom.


Jag jobbade 2 pass med mina naglar, och som ni vet så är det väldigt påfrestande för naglarna att vara delaer. Blanda kortlekarna om och om igen och skära marker, och den där mattan som är på bordet är inte direkt bästa underlag för naglar, så mina naglar är oftas helt nerslitna och fula, plus att mattan är så skitig så man blir ofast jätte äcklig under naglarna. Men nu är då alltså mitt problem löst.


Så nu har jag snackat alldeles för länge om lösnaglar, och nu har jag inget mer att skriva om direkt.

Jo

Magnus kom hem efter jobbet. Innan han kom innanför dörren så ringde han till min mobil och sa till mig att jag var tvugen att låsa in mig i klädkammaren och inte komma ut.
Jag vet inte vad han gjorde, nått fuffens har han för sig. Men jag vet fortfarande inte vad han har gjort, det vägrar han berätta, så det lär vi ju märka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar