måndag 24 augusti 2009

Klagar i onödan

Jag klagar på mitt liv ibland, på att jag har det tråkigt. Men när jag tänker efter så har jag inte det.
Jag jobbar på helgerna då folk festar, så jag kan aldrig gå ut typ, men det gör jag ju?

Nu när jag tänkte efter lite så har jag faktiskt gjort roliga grejer denna månaden även fast dom är svåra att hitta bland all bitterhet, jag åkte gocart, vi körde fejk-surfing, vi hade en liten middagsbjudning här hemma i lördags, magnus ordnade en superfin picknick på vardagsrumsgolvet förra torsdagen, jag var på dragshow 3 torsdagar i rad....

Varför tänker jag då... "Nu på onsdg ska jag gå ut för första gången på såååå länge"....JOOO... för att alla gånger jag har festat har jag gjort det med "jobbet". Vi har många cherry fester, men då är man en representant för cherry, man kan inte riktigt släppa det. Varenda krog man besöker blir man beskådad, som "ah, där är cherry tjejerna", inte för att vi är kända på något sätt, men alla i krogbranchen vet självklart vilka vi är för att vi jobbar hos dom, och de flesta gästerna vet vilka vi är för att de spelar hos oss, så man kan inte riktigt slappna av. Go-carten var med cherry, dragshows var med cherry, middagsbjudningen var INNAN jag skulle jobba för cherry, picknicken var EFTER jag kom hem från att jobbat för cherry.

Därför känns det som om jag inte gör någonting roligt, och bara jobbar.

Men nu på onsdag ska jag iaf gå ut och festa lite med några vänner som INTE tillhör cherry, for a change. Emmelie, kattis och linda, ett härligt gäng. Så på onsdag går jag all in.

Och på torsdag ska jag iofs på fest, då blir det kräftskiva.. Fast det är med cherry.. Så det känns inte lika verkligt på något sätt...Fast jag älskar mina kollegor på cherry, de gör mig glad, vi har roligt. Det är det viktiga.

Och jag måste väl erkänna att jobbet inte direkt suger, jag får betalt för att spela black jack, vilket jag älskar. Jag behöver inte direkt kämpa på jobbet, min hjärna sköter det mesta per automatik, jag står där, dansar lite, sjunger lite (självklart inte högt) men jag har mest roligt, och det får jag betalt för, det tycker jag är toppen!!

Cherry is the shit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar