torsdag 1 september 2011

Första invägningen

Så idag var det första invägningen sedan jag anmälde mig till viktväktarna. Jag ska vara ärlig och säga att jag trodde jag hade gått upp i vikt denna veckan. Det känns nämligen som jag äter hela tiden! Innan har jag ätit frukost och kvällsmat, och däremellan har jag kanske småätit någonting då och då. Nu äter jag frukost, Lunch, Middag och kvällsfika. Däremellan äter jag 2-3 mellanmål. Så ni hör vilken skillnad! Men nu när jag tänker på det i efterhand klart att det inte spelar någon roll hur många gånger man äter, utan vad man äter!
-2.8 kg

Jag är supernöjd! Jag trodde inte jag skulle kunna gå ner så mycket på bara en vecka, och då ska jag berätta för er att jag har unnat mig supermycket! Detta har varit den lättaste bantningsveckan någonsin, för jag har inte ens bantat. Jag har ätit allt jag har velat äta, fast i rimlig mängd. Både i Lördags och Söndags åt jag morotskaka, och i Onsdags åt jag Smulpaj och i Torsdags drack jag nästan en hel flaska vin. Däremellan har jag ätit lite smågodis och lite choklad och njutit när jag har velat. Det gäller bara att omfördela. Vet man att man ska äta någon efterrätt på kvällen, ja då får man ta en sallad istället för potatis till lunchen. Så smart!

Nu är jag superpeppad inför en ny vecka och idag har jag firat min viktnedgång med en underbar wok med scampi och nu äter jag chips och Ahlgrens bilar!! :) Riktigt Fredagsmys!


På bilden håller jag fortfarande på och steker maten det är därför det fortfarande ser lite fryst ut :) Men sen när wooksåsen kom i och kryddor så såg det så underbart gott ut, och det var det också vill jag lova! :)

Ingredienser
15 st Tigerräkor
Wokgrönsaker. Efter hunger.
Sweet Chili Sauce. Efter Smak.
WokSauce. Efter Smak.
Soja. Efter Smak.

Häll i alla frysta ingredienser i pannan och rör runt. När det börjar bli färdigt häller du ner såserna och steker ihop det lite så allt tar smak. Sedan är det bara att njuuuta!

5 pp (Pro Points) Per portion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar