tisdag 27 september 2011

Ny blogg, Ny start!

Ni vet när man var liten och fick en ny skrivbok i skolan, man älskade sin skrivbok, där i skrev man meddelanden till varandra, där kluddade man vem man var kär i på sista sidan, man använde sin bästa skrivstil, använde färger, snyggt och prydligt. Men så vet ni också att det bara var i början man lyckades hålla sin skrivstil snygg. Mot slutet av skrivboken var sidorna utrivna och sönder, man hade kanske spillt någonting, tappat den några gånger. Sen fick man den där nya skrivboken som man skulle få börja i efter den gamla var slut. Då skrev man bokstäverna dubbelt så stora, man hoppade över rader och målade stora bilder, allt för att boken skulle ta slut så snabbt som möjligt. Man ville ju bara få börja i den nya. Men man var ju tvungen att visa fröken att den gamla var slut. Det är så jag känner nu!!!

Jag vill bara SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER HELA TIDEN.

Jag vill hoppa

över flera rader

för att  låta sidorna gå.

För att jag vill på något sätt få slut på denna blogg så jag kan börja på en ny. Det är en svår känsla att beskriva men jag har känt det länge. Jag har haft denna sedan jag träffade Magnus. Nu har vi en underbar son ihop som nu ska fylla 1 år. Det känns som jag behöver något nytt, precis som mitt liv verkligen har ändrat sig så mycket. Det känns som jag är otrogen mot min blogg, haha. Som att det är ett dåligt förhållande och vi har glidit ifrån varandra. Det är dags att gå skilda vägar.

Jag hoppas ni följer med mig till min nya blogg! För just nu kokar min inspiration, bubblar min fantasi, sprutar mina idéer och min vilja att bara sätta mig och skapa design, inlägg, trådar, diskussioner. Men ÅÅÅHH vad det ska bli roligt!!! :) Goodiebagfinalen är det sista som görs på denna blogg. Det gäller ju att go out with a BANG! :)


Men vad ska jag heta???
Jag har snott åt mig bloggnamnet Unika Erika. Men låter det för ego? Alltså jag vill ju inte att folk ska tro att jag tror mig vara bättre än någon annan. Jag ville mer ha ett unikt namn som folk kan komma ihåg. Inte bli irriterade på. Hur känner du när du hör Unika Erika? Är det något du vill läsa? Eller är det något som stör dig?

10 kommentarer:

  1. Jag kommer att följa dig din nya blogg, som jag gör med din blogg nu :) Vad kommer din blogg o heta??
    Ha de gott!kram

    SvaraRadera
  2. Jag kommer självklart att följa den nya bloggen och namnet Unika Erika låter kanon :). Ingen är den andre lik utan vi är alla unika så det är ett mycket bra val! :) Kram

    SvaraRadera
  3. fyndigt namn om ingen har ngt liknande,

    SvaraRadera
  4. åh.. jag kommer absolut följa din nya blogg med.. Om jag får förståss.. :P

    jag tycker att Unika Erika är fyndigt.. :) alla är vi unika på olika sätt..

    SvaraRadera
  5. Jag kommer också fortsätta följa såklart =)
    Unika Erika tycker jag inte alls låter ego eller ngt sådant. Min första tanke var kort och gott "det rimmar". Det är fyndigt.

    SvaraRadera
  6. Såklart kommer jag börja läsa din nya blogg också. Sedan beror det ju på om du ändrar "inriktning" på bloggen och om den då fortfarande tilltalar mig såklart.

    SvaraRadera
  7. Vadå nu hänger jag inte med? Vilka sponsorer saknas?

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  8. Det var ju det jag sa!!:) unika erika!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Ja Annika :) men då fanns ju inte servern ledig. Nu när jag tittade hade den blivit ledig igen. Så då bestämde jag mig för att sno åt mig det :) Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  10. UnikaErika - det var ju det jag sa redan i januari. :) Gillade det då och gillar det nu.

    (Jag och många med mig har problem att kommentera på blogspotbloggar med explorer, testar google chrome nu, i fall du märkt av att du fått mindre kommentarer på sistone...)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar