måndag 1 augusti 2011

Ska vi plocka körsbär i min trädgård?

Nu har vi varit och plockat körsbär. Trädet ligger utanför vårt hus och jag känner till grenarna på det trädet bättre än mig själv:) vi plockade 2 kilo bär som nu ska bli god marmelad och sylt.



6 meter upp i luften stod jag på en gren. Där hittade jag verkligen en skattgömma med körsbär!:) åh vad det är roligt att klättra!!!



Wille hjälper till att sortera. Han fick självklart smaka också. Supergott!!!




Efter körsbär var det äpplen som gällde. Vi har ett träd på gräsmattan. Perfekt! Wille hjälpte till:) vi ska göra äppelmos och Äppelriv. När jag säger "vi" menad jag ju självklart Magnus. Men det kanske ni redan har förstått :)

Nu ska vi gå bort till grannen och plocka vinbär för Magnus har lånat mammas saftmaja så nu ska det kokas vinbärssaft hemma har Magnus bestämt. Fastän vi säkert har kvar 2 liter flädersaft i frysen. Jag låter honom hållas. :)


- Postat från min Iphone serru

1 kommentar:

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar