tisdag 18 november 2008


Mens djävulens påfund


Do you know what really grinds my gears. Jo Mens. Jag gillar att vara kvinna, jag trivs bra med mitt kön även fast jag nog mer beter mig som en man i många fall, och är nog en rätt manlig kvinna av mig tror jag. I några av mina förhållanden har jag nog tagit "mansrollen" och varit den ledande parten. Anywhooo så anser jag mig vara kvinna, och förmodligen så anses jag vara kvinna med tanke på, ja, mitt kön. Och med detta så medföljer också den härligt underbart jobbiga veckan i varje månad som vi kvinnor måste genomlida, mensen. Jag förstår ju att detta är nödvändigt, eller ja, egentligen gör jag inte det. Kroppen är på så många andra sätt smart, ser till så allt fungerar, skyddar en mot smärta och sjukdomar och liknande. Borde inte kroppen genom evolution kunna se till att man slipper mensen, eller borde inte forskarna snart komma på något slags knep så kvinnan kan skippa mensen fast att ingenting annat blir förstört.

Jag är iaf en av många kvinnor som är väldigt trött på detta med mens. Det är ju så fruktansvärt dyrt också, jag förstår inte hur det kan vara så dyrt med någonting som är helt biologiskt. Folk som är riktigt sjuka och måste ta väldigt mycket medicin får ett såkallat frikort där de inte behöver betala så mkt för medicinerna, eller ingenting alls, varför måste vi kvinnor betala för tamponger, bindor och liknande. Det är ju inte direkt så vi valt att ha mens. Väldigt dum fråga förstår jag ju självklart att det är, men ändå. Jösses! Här följer även några andra jobbiga saker med mens :det är obehagligt, det är äckligt, det gör ont, man blir trött, man blir arg.....och just det...man blöder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar