söndag 30 november 2008

Helgen


Fredag:
Hade seminarie på dagen som blev allt annat än seriöst. Jag och Eva kom på olika historier om våra klasskamrater och målade rätt grova porträtt på dem i olika sociala sammanhang. Efter detta så vart det hem och slappa lite innan kvällens förfest började. Jag åkte till Emelie och träffade dem. De hade varit på kryssningen på cinderella och träffat håkan och härliga rut, så de hade mycket att berätta. Sedan åkte jag tillbaka till campus för att möta upp Magnus och några andra. Kvällen avslutades på publicum och där blev jag medlem i sveriges bästa nation, "skåne nation" för din skull Magnus :) Så nu blir det julfest där den 12 december. Jag knep den sista platsen.

Lördag:
Avslutningsfadderfest. Tillbringades på bärseback tillsammans med faddrar, nollor och Magnus. Jag och Magnus tävlade i dart och jag vann varje gång. Jag är inte så förvånad, jag är en sann prickskytt. Vi avslutade festen tidigt och gick till pressbyrån och handlade glass till kladdkakan jag bakat tidigare under dagen sedan myste vi framför en komedi. Eller ja, Magnus somnade efter tio minuter som vanligt=)

Söndag:
Jag och Magnus gick ner till stan för att titta på julskyltningen och besöka stadens härliga marknad. Vi Träffade viola och lilla leah på busshållsplatsen och de slog följe med oss. Vi gick omkring på stan och kikade i olika affärer och gick på marknaden sedan lunchade vi på ett trevligt ställe. Sedan åkte jag och magnus hem till mitt lilla krypin och gjorde världens finaste pepparkakshus. Sjukt mycket godis! Nu ska vi snart äta och sen ikväll blir det glögg och lussekatter. Nästa söndag ska vi på julmarknaden i wadköping, hoppas det finns snö på marken då så det inte ser så fejk ut som nere på stan idag. De hade lagt ut snöhögar lite överallt för det skulle se juligt ut.


Helgen får betyg : Myysig. Men ingen träning alls.

2 kommentarer:

  1. wah! jag vill med göra pepparkakshus! ser mums ut. och julmysigt. även äre ok om jag rippar bilden på mig bacardi sebban och emelie? :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar