måndag 10 november 2008

Veckans festande


Onsdag
Hade blivit hembjuden till jonathan på lite party, hade inte varit hos honom tidigare så det var trevligt. Han hade super porrljus i köket. Helt rött var det, omöjligt att se bra. Sedan bestådde resten av lägenheten av en soffa och flera synthar. Men det var hemtrevligt. Sedan gick jag och Jonathan till frimis där vi mötte upp några andra härliga personer. Kvällen var allt som allt helt ok.


Fredag
Fredagen började väldigt lugnt. Hade ingen skola så jag följde istället magnus hem på morgonen och bestämde mig sedan för att hämta ut lite böcker och gå och handla. Efteråt var det en liten förfest hemma hos mig. väldigt liten, bara jag magnus och jonathan. Men det var trevligt. Vi gick sedan till bärseback för att festa med lite andra härliga studenter. Sedan gick vi till kåren där vi inte direkt kände alls många faktiskt. Men jag och Magnus lyckades roa oss ändå. Sedan gick vi till publicum på efterfest och kom väl hem runt halv 4. Kvällen var fin.


Lördag
Jag hade blivit bjuden på gåsamiddag av Magnus för att fira den härliga traditionen mårten gås. Jag fick även denna kvällen reda på varför skånskarna, (som är ett mycket konstigt folk) firar mårten gås. Det hela började i italien för många många år sedan då en person vid namn Martin blev utnämnd till biskop. Martin ville verkligen inte vara biskop så han bestämde sig för att fly fältet. Han gömde sig alltså i en lada för att de inte skulle hitta honom och göra honom till biskop. I ladan fanns det massa gäss, och som de flesta vet är gäss inte direkt diskreta utan de började ju kackla, vilket ledde till att martin då blev funnen, och gjort till biskop. Martin blev väldigt bestört och skyllde då detta på gåsen, och inrättade då att man varje år vid just detta datum, skall ge igen för de hemska gässen, genom att döda dem och njuta av dess kött...trevlig liten historia det där.

Anywhooo vi var 40 studenter som samlades i en fin byggnad nere vid vattnet i stan. Där det bjöds på härliga skånska traditioner. Svartsoppa, gås och äppelkauga. Maten smakade jätte gott och efteråt var det ett trevligt skånskt jeapordy, men jag måste säga att jag är lite besviken på Magnus som faktiskt inte direkt lyste kunskap om sitt hemmaplan. Efter gåsamiddagen åkte vi till publicum för efterfest. Vi var väl hemma runt 4.30 då vi var väldigt trötta. Kvällen var otroligt trevlig!


Söndag
Ikväll hade vi sex & the city kväll hos min gamla chef johanna som även är min gamla klasskompis och som nu helt enkelt bara är johanna, en kär vän..Det var jag, johanna, kattis och eva. Och vi klädde självklart ut oss som karaktärerna, och drack cosmopolitans och tittade på avsnitten för jag hade inte fått hem filmen än. Iofs tittade vi väl inte så mkt, det blev mest skvaller och lite uppdatering. Kvällen var otroligt mysig. Det måste vi göra igen flickor! Det är då Jag som samantha på bilden, (hade tyvärr inte tid att köpa peruk, och vad håller min lugg på med egentligen??) Johanna som miranda. Kattis som Charlotte (vilket är väldigt väldigt perfekt roll för henne) och Eva som carrie (hon sydde en ballerina kjol utav ett par gamla gardiner, väldigt uppfinnesrikt och roligt initiativ av henne tyckte jag)


Kort och gott
Denna veckan har varit trevlig

2 kommentarer:

  1. Att du säger gedde och gådde istället för gav och gick det kan jag smälta. Men bestådde Erika?? va är det för ny uppfinning? Bestod heter det väl ändå :P det är väl inte svenska lärare du ska bli höhöhö // Grammatik Hitler

    SvaraRadera
  2. hahaha...Här i örebro brukar det gå att skylla på "jag kommer från skövde" och så är allt förlåtet, men nu funkar inte det, CRAP! :P

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar