lördag 15 maj 2010

Härlig sommardag

Idag har varit en helt otrolig sommardag. Verkligen mysig!
Vi gick ner till slottet och köpte oss en glass, satt där i solen och njöt ett tag. Som ni ser på korten så är jag i största behov av sol på min mjölkbleka hy, jag är nästan lika vit som bänken.
Sedan bestämde vi oss för att gå in i slottet. Jag har bott här i 4 år, jag har aldrig varit inne i slottet, och jag kommer förmodligen aldrig gå in där igen. Det luktade illa, var mörkt och kallt. Usch.



Senare på kvällen gick vi till stadsparken. Vi hade med vår grill och en stor filt. Magnus hade gjort en egen marinad och fläskfilén hade legat i den i över 2 dygn. Herregud vilken marinad. Det saftas i munnen bara jag tänker på den nu även fast jag är så mätt så jag kan spy. Det var fruktansvärt gott. Till det hade han gjort en sallad med fetaost, minispenat, tomat och valnötter, köpt en färdig potatissallad och sen rostade vi baguett på grillen. Riktigt gott och det blev en härlig kväll i solen.


2 kommentarer:

  1. Vad gulligt att ni har randigt båda två :)

    SvaraRadera
  2. Haha det tänkte jag inte på. Det ser rätt töntigt ut faktiskt:)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar