måndag 3 maj 2010

Ostkrok eller ostbåge?



Säger du ostkrok eller ostbåge?


9 kommentarer:

  1. haha, instämmer med rosmari, ostbåge såklart!

    SvaraRadera
  2. Man säger ostkrok här uppe där jag bor, och det är förbjudet. Jag är i fullfart med att omlära hela norrland!!
    OSTBÅGE

    SvaraRadera
  3. Ja ostkrok finns. Som Carro säger, man säger ostkrok där hon bor, och säkert på andra platser i Sverige också. Men jag tänkte inte att det var en dialektfråga, jag tänkte mer att det var en smaksak liksom. Jag säger ostbåge, och det heter väl ostbåge på påsen ?

    SvaraRadera
  4. Det heter väl ändå cheesedoodles på påsen?

    och varför har du ändrat hur man kommenterar?

    SvaraRadera
  5. Jag har ändrat för att jag vill ha inlägget med när man kommenterar. Så att man kan se vad man skrev i inlägget när man kommenterar. jag tycker det är smidigare. Ja cheesedoodles heter det. Men på typ dom där billiga från willys typ, dom heter väl ostbågar? alla såna där B märken?

    SvaraRadera
  6. Hur ser man att man har möss i skafferiet?
    - Jo att ostbågen är parkerad utanför....
    // Pappa

    SvaraRadera
  7. Hahaha. Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta åt det där Pappa. Men detta gjorde min kväll :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar