måndag 24 maj 2010

Lägenhetsvisning

Idag ska vi på lägenhetsvisning. Jag har inte allt för stora förhoppningar direkt. Jag blir mest ledsen när jag tänker på det för här sitter vi på vår drömlägenhet och vi kan inte stanna kvar. Jag tycker inte ens om min drömlägenhet längre, jag känner mig mest stressad och trängd i den eftersom jag ändå vet att jag ska flytta. Jag känner mig liksom inte hemma längre.

Min nya drömlägenhet är ett hyresradhus ute i sörby/almby på första våningen med trädgård. Men för att få den måste man ha över 3000 poäng i ÖBO, det betyder att jag måste spara i ungefär 2 år till för att ens få komma på en visning. Lätt.

Att hitta en lägenhet som vill byta med oss är ju fullt omöjligt. Ingen byter en trea mot en tvåa om tvåan är dyrare än trean, och eftersom vi inte vill gå upp så mycket i hyra så kommer vi alltså inte kunna byta med någon.

SUUUUCK

1 kommentar:

  1. då är det väl min tur att hålla tummarna för er nu då! :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar