fredag 30 december 2011

Hårfärgningskatastrof!

Den andra tårtan är nu i kylen och denna gången verkade det gå vägen. Jag har ju ingen aning om hur den smakar nu för att smakprovstårtan hamnade i soptunnan. Det får helt enkelt bli en överraskning imorgon. Hela dagen blev försenad kan man säga och nu klockan 00 fick jag ställa mig och färga håret. Självklart blir även detta katastrof, jag har ju sån tur jämnt som folk brukar säga. Jo tack!

Jag köpte för första gången två hårfärger, jag har alldeles för långt och mycket hår för en, men jag brukar alltid glömma eller vara för snål för att köpa två, men nu gjorde jag det! Jag använda nästan hela första flaskan till utväxten och lät detta sitta i ett tag. Det som var kvar och nästa flaska tänkte jag ha i resten av håret. Där öppnar jag tuben på den nya flaskan när jag ser att färgskillnaden är enorm!

Alla siffror och alla benämningar är densamma på de båda flaskorna och tuberna men ändå skiljer sig färgen åt väldigt väldigt mycket. Den ena är lite röd/brunaktig och den andra är nästan svart/lila. Hur kan det skilja sig så mycket åt mellan samma färg???

Där stod jag med halva håret färgat och jag hade ju ingen möjlighet att göra något annat än att chansa och ta i den andra färgen trots att det tydligt var en helt annan. Jag hoppades på att det inte skulle vara så stor skillnad väl i håret. Men det var det. Fläckig som en Geopard är jag nu. Just typiskt precis innan nyår. SUCK!!!! Varför händer detta alltid mig!!








Jag har censurerat lite snabbt vilket företag det är för jag vill inte hänga ut dom så tydligt. Jag har skrivit till deras kundservice för att fråga vad det är som blivit fel. Kanske är det inte alls konstigt att färgerna skiljer sig åt och att man helt enkelt inte ska använda två flaskor i håret samtidigt. Vem vet. Vi får se hur dom svarar och löser detta snyggt. Annars kanske jag hänger ut dom i ett senare inlägg. Haha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar