onsdag 2 november 2011

Mystisk väst

Godmorgon! Idag hände något konstigt. Jag har velat ha en väst nu i säkert flera år, det har bara inte blivit av. En sån där skön dun-väst liknande, eller tunnare variant. Perfekt nu på hösten när vädret är så där svårt att klä sig för. Man tar alltid på sig antingen för mycket eller för lite kläder. En väst är perfekt! Lätt att ta av och på föra att reglera det där jobbiga mellanläget. Hur som helst.

Jag tänkte rensa ut lite ur garderoben och sälja av lite saker nu när jag ändå håller på med Willes kläder. Längst inne i garderoben fanns en stor IKEA-säck med kläder från Loppisen som jag aldrig blev av med. Gamla känningar och kjolar och liknande. Jag började riva ur de kläderna för att kanske kunna sälja på tradera istället och mitt i högen ligger en väst. En dun-väst. ????????

Som jag sa innan har jag aldrig köpt en väst, men förmodligen har den råkat hamna bland mina kläder på loppisen istället för i grannens hög. Det är en blandad känsla av eufori av att helt plötsligt har jag en väst, vad konstigt att poff är det en väst här när jag bara senaste dagarna har sagt säkert 10 gånger att "Jag måste verkligen köpa en väst nu!!!", men också "Shit, jag har snott en väst". Men för att stilla mitt onda samvete måste jag ju faktiskt försvara mig själv med att säga att det inte ens är jag som har packat den där påsen. Och det är förmodligen så att någon har tittat på den där västen i grannens hängare och råkat hänga över västen till vår, och Magnus packade ihop sakerna sen och han har ju ingen aning om att inte jag ägde någon väst.

Där har vi i alla fall dagens mysterier, samvetskval och lycka allt samlat i ett :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar