onsdag 5 oktober 2011

Ansökan=Check

Så nu har jag fått tummen ur röven och skickat in min ansökan till universitet och högskolan till våren. Jag skickade in den utan att tänka mig för kan man säga. Jag hade tänkt söka in till flera olika utbildningar eftersom jag inte riktigt har varit helt säker på om det är sjuksköterska jag vill bli. Men på senare tid har jag mer och mer blivit säker och nu när jag skulle ansöka tänkte jag inte ens på de andra utbildningarna jag hade i tanken för ett år sedan.

Det blev helt enkelt sjuksköterskeutbildningen och märker jag att det inte alls passar mig när jag väl har börjat så får jag väl ta den smällen då! För jag kan inte låta tiden gå i all evighet heller utan att göra någonting med mitt liv. Börjar jag till våren så kommer jag kanske ha fast jobb som barnmorska när jag är 32 typ, så det är inte direkt så jag har så mycket tid att gå omkring och vänta. Sen så får vi se vad framtiden har att ge:)

Nu tar jag en stor chansning! Men det gjorde jag när jag blev mamma också! Och det var det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv, så jag får lita på magkänslan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar