fredag 21 oktober 2011

Invägning 4


 Jag gick ner i vikt!! Även fast det bara var 1 hg så är jag verkligen jättenöjd. Jag var stensäker på ett plus denna vecka då jag har varit ute och festat två gånger och däremellan inte direkt tänkt på points utan mest unnat mig det mesta hela tiden. chips, godis, skumraketer, glass, och säkert mycket mycket mer. Detta visar faktiskt på en bra grej också, att det är OK att unna sig ibland. Att man inte ska ha dåligt samvete för att man bara vill släppa taget lite ibland, bara man vet att man har kontroll på sin okontroll.

Det gäller att kompensera också. Jag åt flera lättare luncher istället för tunga middagar. Jag bytte ut kolhydrater mot sallad, jag åt inget mjukt bröd, jag gjorde bättre val under måltiderna för att kunna slappa och tappa kontrollen under mellanmålen. Det funkar, till viss del!

Bara man under tiden vet att det bara är för dagen eller för veckan, och sedan är motiverad att starta igen, det är då det är viktigt, och det är då jag tror att det i långa loppet hjälper en. Även fast man kanske inte tappar så mycket vikt, eller till och med plussar lite vikt just den veckan. Vad gör det när man ser på en helhetssyn av över 1 år? Vad gör då det att jag bara gick ner 1 hg denna veckan när jag om 1 år kanske har gått ner 15 kg.

Men däremot hjälpte nog denna veckan mig att fortsätta kämpa! Tänka på vad jag äter, röra på mig, vara nyttig, må bra, och helt enkelt se fram emot ett helt nytt liv i en helt ny kropp! :)
Sen hade jag visst tittat fel på måtten förra veckan så jag hade inte alls gått ner 10 cm runt midjan, men 8 cm är inte fy skam det heller :) Jag hade råkat titta på måttet på höften och sen jämfört med måttet på midjan, vilket inte riktigt stämde. Men som sagt. 8 cm är inte dumt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar