lördag 29 oktober 2011

Högskoleprovet check


 Imorgon är det dags igen. Det var sju år sedan och nu testar jag igen. Jag tror jag fick 0,7, 0,8 eller 1,0 den gången, vilket av det minns jag inte. Det är nu jag behöver Carolina Hassel, hon skulle säkert veta! Galet minne den kvinnan. Hur som helst. Idag har jag suttit på biblioteket nästan hela dagen för att fräscha upp mig på hur det går till. Jag hade tänkt plugga under veckan, när Wille somnat. Men tyvärr hade vi lite otur med dubbelrummet så Wille blev väckt hela tiden och det fanns ingen tid över att sitta utanför rummet. Det var bara att ligga bredvid och helt enkelt passa upp med nappar och filtar snabbt som tusan så fort någonting väckte honom, för att han snabbt skulle finna ro i kroppen att somna om.

Efter klockan 20 fick man inte ha något besök om kvällarna, men grannen i vårt rum hade besök fram till kl 22. De satt och tjattrade inne på rummet med lampan tänd, det klart att Wille vaknade! Han är väldigt känslig med ljud och ljus. En gång så hade dom tänt upp hela rummet, alla lampor, och lämnat dörren helt vidöppen och gått därifrån. Där inne vaknade självklart Wille av både ljus och ljud. Så onödigt! Så nej, det blev inte direkt mycket pluggande den veckan.

Men igår tog jag igen det. Så mycket jag kunde i alla fall. Det gick rätt så bra ändå kände jag, för att vara 7 år sedan sist så har man inte glömt så mycket ändå. Det är väl sånt där konstigt som att räkna ut arean på en romb som inte direkt sitter så nära i minnet. Haha. Men det ska nog gå ändå :) hoppas inga jädra romber kommer bara=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar