söndag 16 oktober 2011

Sahara Hotnights på Frimis


Igår var vi på Sahara Hotnights jag och Emelie. Det var hemskt att se hur lite folk det var, det räckte inte ens åt att fylla 1 rad längst fram. Det stod några få ungdomar som mest bara var irriterande, och sen så var det några som sedan kom fram till oss och frågade vilka det var som spelade. Vi hade hört att vi förmodligen inte skulle komma in utan förköp, så vi blev lagom chockade när vi kommer dit och det inte är någon kö, plus att vi fick gratisbiljetter utav vakten när vi gick in. Väl där inne såg vi ett tomt dansgolv och några få personer som stod längs med väggarna.

Då vill jag passa på att ge Cred till Sahara Hotnights som gjorde en riktigt grym show även fast det bara var massa småglin framför scen som inte ens var födda när Sahara Hotnights började turnera. Jag vill speciellt berömma trummisen som körde stenhårt hela konserten och hade sån sjuk inlevelse så hade det inte varit för att jag inte direkt har tid över, så hade jag velat lära mig spela trummor :)

Trots att det var helt folktomt så gav dom allt, och det visar hur professionella dom är. Nu var detta deras näst sista spelning tillsammans innan de slutar för gott. Det kändes både sorgligt att de inte fick mer uppskattning, men också kanske skönt för dom, för de behöver inte tvivla på om de ska fortsätta eller inte. Vem vill spela för tomma läktare så att säga? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar