måndag 11 juli 2011

Framkalla Bilder?

Idag har jag bestämt mig för att ta tag i detta med framkallningen. Jag ska nog beställa fotoböcker och även vanliga kort på Wille och andra kort jag har tagit. Nu är det snart 6 månader sedan jag framkallade kort senast och jag har nog över 1000 kort. Det blir lätt så nu med digitalkameror att man framkallar allt mer sällan, det är tråkigt tycker jag. Händer det någonting med datorn så är allt borta! Jag brukar försöka föra över till min externa hårddisk så snart jag kan men tänk om något skulle hända med den, då är verkligen allt borta. Så då måste man ha en backup på backupen, och så kan man ju få hålla på i en evighet. Nej bättre att framkalla bilderna så dom finns här hemma känner jag!

Nu ska jag sätta mig och organisera upp vilka bilder jag vill framkalla och vilka jag nöjer mig med att ha kvar på datorn. Som tur var sorterar kameran automatiskt in dom månadsvis, så jag har lite ordning i alla fall. Nu är det bara att köra "nej" eller "ja" på korten :) Jag funderar på att köra en Wille bok 0-12 månader. Men det kanske blir lite många bilder i en liten bok? Jag är i valet och kvalet om jag ska köra 0-6 mån, och sen 6-12 mån. Det är ju så himla mycket som händer bara första året så det kanske är roligt att dela upp det lite? Eller om man ska köra års-böcker helt enkelt. Allting som har hänt just det året. 2010-2011-2012. Osv. Det kanske är lättare att ha allt organiserat så?

Men sen tycker jag ju att det är jätteroligt att sitta och klippa, klistra, skriva, och mysa ihop ett eget litet fotoalbum. Så då är det egentligen bättre att skriva ut alla bilder och klistra in dom själv. Det problem jag har haft innan är att klisterlapparna har släppt. Då har man suttit i flera timmar och gjort ett album som på bara några veckor är helt förstört bara man har tittat i det någon gång. Det är väldigt onödig tid.

Så ja ni förstår att jag inte kan bestämma mig, och då blir det att jag inte gör någonting helt enkelt. Har ni några bra tips på hur ni gör med era framkallningar? Något bra tips på fotoklisterlappar, eller fotohörn eller vad ni nu använder er av. Alla tips mottages med glädje! :)

Dessa bilder har i alla fall ett självklart "JA" framför! :)


 Inlägget är skrivet på uppdrag av Bloggverister.
Jag har själv godkänt uppdraget för att det intresserar mig.
Det är skrivet med mina egna ord och tankar.

3 kommentarer:

  1. Så kul att framkalla kort... Tyvärr blir de en massa kort här hos oss. Med svante skrev jag ut ca 350 kort på hans första 3 månader, blev ungefär detsamma för lilltjejen då man vill ha det lika :)

    Jätte fina kort! Det med fotbollen och "gubbkepsen" är min favvo! :)
    kram kram

    SvaraRadera
  2. jag gjorde en bok inne på solentro.se och dom blev bra! :)

    SvaraRadera
  3. Jag skriver en kommentar här bara för att visa och testa den nya kommentarsboxen.

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar