torsdag 14 juli 2011

Stand up och Onyttig hunger

Godmorgon!
Igår var jag på stand up på Strömpis. Det var Öz (vet inte hur han stavas) som körde och han startade riktigt starkt men avslutade tyvärr inte lika bra. Han gick in på några riktigt djupa ämnen som blev lite för tunga för att hämta sig från sen. Men starten var som sagt riktigt rolig och jag skrattade gott! Efter Stand Upen tänkte jag gå hem eftersom Emelie och Sandra som jag var där med skulle jobba på Strömpis sen, men då träffade jag Mia, Sofia, Malin och Roger så då råkade det bli att jag stannade kvar ett litet slag. Klockan 00 tvingade jag mig själv att åka hem. Men det var kul att det blev på det viset, än att man går hem för att det börjar bli tråkigt.

När jag kom hem var jag fruktansvärt hungrig! Det enda jag ätit på hela dagen var en wook klockan 13, och 3 bitar plopp. Då kommer den där onyttiga hungern och man orkar ju inte direkt stå och laga mat klockan 00 på natten. Nej 3 bullar och lite gott och blandat fick det bli. Snacka om att jag har ångest idag. Vad gör det om man försöker tänka på vad man äter om dagarna, jogga, vara hälsosam. När man går ut och dricker 2 öl och helt tappar omdömet och vräker i sig som ett matvrak när man kommer hem. Nej usch!

Och på tal om Usch. Nu sitter jag i telefonkö. Kan ni gissa vart? Ja försäkringskassan självklart "Du har plats 222 i kön" känns jätteroligt. Jag måste ringa och kolla läget lite för jag har inte fått mina pengar. Sen har jag ju jobbat några dagar där jag ska få pengar egentligen så jag måste fixa och pula och lägga om lite i schemat. Snabbt och lätt tänker man. Men det kan jag ju sätta något på att det inte kommer bli!

Hörs sen. Då kommer jag nog förmodligen vara skitförbannad över försäkringskassan.

1 kommentar:

  1. Hmm man strular inte ostraffat med Försäkringskassan inte... ;-)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar