lördag 23 juli 2011

Godmorgon

Godmorgon allihopa!! Detta inlägg är tidsinställt och jag sitter just nu i Magnus föräldrars hus i Skåne och skriver. Wille är ute i köket och äter mellanmål. Jag försöker just nu hålla tillbaka tårarna. Svårt att förklara känslan men det är som ett tryck mot bröstet. Som om någonting hemskt ska hända. Jag undrade varför jag kände mig så konstig, har mått konstigt hela dagen. Ögonen rinner som om jag vore allergisk fast jag inte känner mig allergisk. Då slår det mig. Jag ska lämna Wille i tre dagar. Jag ska vara utan min bebis i två hela nätter och tre hela dagar. Trycket på bröstet blir starkare och tårarna rinner, även fast jag inte gråter.

Det ska bli underbart att komma ifrån lite med Magnus. Vi behöver det. Enda dagen vi har varit ifrån Wille var när vi åkte till Ullared den 13 December förra året men då var vi hemma innan 21 så då sov han med oss. Så detta blir första gången vi är borta över natten. Jag känner mig som en hemsk mamma. Hur kan jag lämna mitt barn?!

Det känns i alla fall tryggt att han är med Magnus föräldrar. Dom har uppfostrat tre grabbar som alla tre har blivit vettiga och härliga människor så man kan ju inte annat än lita på att dom kan sin sak :) Nu ska jag sluta babbla och torka bort dessa dumma halv-tårar och gå ut och gosa sönder Wille en timme nu innan vi ska åka. Så hörs vi på Söndag sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar