tisdag 19 juli 2011

Marknaden i Kivik

Idag åkte vi till en marknad i Kivik. Jag älskar marknader så detta såg jag verkligen fram emot. Jag har några fina kort därifrån men jag tog dom med den andra kameran så ni får tyvärr vänta 2 veckor tills vi kommer hem. Glömde ta med mobilen. Marknaden var helt enorm och utbudet var bra mycket bättre än vad jag är vab vid så detta skulle bli riktigt kul kände jag på vägen in mot marknaden! Vi gick längs med ena vägen och hittade flera saker vi ville ha "vi köper det på vägen tillbaka säger Magnus" ja smart tänkte jag också. Slipper man släpa på det.

Vi stannade och tog ut pengar i en stad innan marknaden för vi förstod att man var tvungen att ha kontanter. Jag vet inte vad Magnus gjorde vid automaten men han tog knappt ut några pengar och det räckte bara till parkering, 1 karusell och en liten leksakshund. När vi väl skulle handla de saker vi hade planerat att köpa hade vi inga pengar och Magnus säger "jag tänkte vi kunde ta ut mer pengar på marknaden" Det var det dummaste jag hört, ibland förstår jag inte hur han tänker. Det var ju därför vi stannade och tog ut pengar innan, för att slippa det??!! Det gick ju självklart inte att ta ut några pengar på marknaden och att gå på en marknad utan pengar är ingen hit så det var bara att vända och åka hem. Snopet.

Jag hoppas vi slipper bilköer på vägen hem! Annars kommer denna bitterfitta koka över!



- Postat från min Iphone serru

3 kommentarer:

  1. Haha - ja, ibland kan man fundera på vad de tänker med....

    Men tänk vad pengar du sparade!

    SvaraRadera
  2. Trösta dig med att här finns fler som kokar över.

    SvaraRadera
  3. Sv: tack så mycket för att jag får använda bilden :)!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar