söndag 17 juli 2011

Hur man får sina egna kommentarer att synas bättre


I denna steg-för-steg ska jag förklara för er hur man lätt kan göra så att dina egna kommentarer skiljer sig från övriga kommentarer. Detta är ett väldigt användbart knep för att dina läsare lätt och snabbt ska kunna hitta dina svar i ett inlägg som har massa kommentarer.

1. Logga in på din blogspot och välj sedan "Design-->Redigera HTML"
2. Spara din gamla Mall som försäkring om något skulle gå snett!!!
3. Klicka i boxen "Utöka gränssnittskomponentmallar"
4. Hitta i din mall. Du kan söka på det genom att klicka på Ctrl+F.
5. Klistra in scriptet i boxen nedanför INNAN scriptet ovanför.





6. Hitta sedan denna kod i din mall.





7. Klistra in koden i boxen nedanför i din mall INNAN scriptet ovanför.




8. Hitta sedan denna kod i din mall




9. Lägg till i din mall INNAN scriptet ovanför

10. Spara din Mall och du är nu klar för att kommentera och få dina kommentarer i en unik ruta :)

Vill du ändra utseende på din ruta?
Denna Guide gör att dina kommentarer syns i en grå ruta med svart text. Detta kan du självklart ändra på. I första scriptet du fick hittar du färgkoderna och dom kan du enkelt byta ut med vilka färgkoder du vill! Jag har tagit en ljusblå bakgrund som har färgkod #eaf5fd sedan har jag tagit en mörkblå färg till texten med färgkod #6685a3. Mina kommentarer ser nu ut så här:

Snygg och enkel kommentarsruta som matchar min bakgrund:)

Tips på hur du gör för att få fram dina egna färgkoder.
För att snyggt få din kommentarsbox att matcha din blogg så kan du enkelt få fram dina egna färgkoder från din egna blogg. Ta en printscreen när du tittar på din blogg. Lägg in den i ett fotoredigeringsprogram så som Phoshop eller Gimp. 1. Tryck på Pimpetten och tryck sedan på det stället på bloggen som har den färg du vill ha. 2. Klicka på färgen som kommer upp i ditt färgval. 3. Här står nu färgens kod som du sen kan klistra in i scriptet. 


Nu blev detta ett väldigt långt och kanske för några krångligt inlägg. Men ni får som vanligt skriva mejl till mig om det är någonting ni undrar. Eller varför inte lämna en kommentar? då kan jag svara med mina nya fina färgkommentarer :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar