onsdag 1 juni 2011

Bedrägeri på Facebook


Idag har detta gjort mig väldigt orolig och jag har inte direkt kunnat tänka på så mycket annat. Jag fick detta mejl om att någon har köpt pokermarker från mitt facebook konto för 86 dollar. För det första undrar jag hur personen har kommit in på min facebook, sen undrar jag hur personen sedan har kunnat få tag på mina kontouppgifter så de kan köpa pokermarker. Sen undrar jag för det sista varför personen har gjort detta! Pokermarker på Facebook är ju bara på låtsas, alltså kan personen inte vinna någonting för dessa pengar sen. Det blir ju bara låtsas pengar. Men ändå har personen maxat ut antalet marker man kan köpa. Jag är skitorolig! Tänk om vem detta nu än är kommer köpa mer saker för mina pengar? Hur ska jag göra för att få reda på vem detta är? Eller hur ska jag göra för att personen inte ska kunna köpa mer för mina pengar? Ska jag spärra mitt kort? Skulle det hjälpa? Vem ska jag kontakta? Vad ska jag göra nu? Jag är helt ställd!!

Hjälp!

9 kommentarer:

  1. Men fy vad obehagligt! Kontakta facebook och anmäl sedan till polisen! Fick du detta via mail?

    SvaraRadera
  2. usch! sånt där är jobbigt :S man vet inte om det är sant eller inte. :(

    SvaraRadera
  3. i alla spel på facebook kan man ju köpa saker. men man får aldrig det men vill ha förens man betalat så jag tror ju inte att du behöver oroa dig. dom kommer ju tydligen inte åt ditt konto.
    jag hade kontaktat facebook, kollat med dom, kikat om någon varit inne på ditt konto från ett annat ip nummer. sedan bytt lösenord och inloggningmail på facebook

    SvaraRadera
  4. kontakta facebook så hjälper dom dej eller polisen..

    hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  5. Ush vad hemskt! Ta kontakt med din bank och hör vad de säger! Det kanske hjälper att spärra korten?!

    Lycka till, berätta gärna hur det går sen, det kan ju hända alla som har facebook.

    SvaraRadera
  6. Menar du att det faktiskt också dragit pengar från något av dina privata konton?
    Då ska du ju kontakta din bank och anmäla detta till dem och, om de begär det, till polisen för att kunna få tillbaka pengarna från banken.

    SvaraRadera
  7. Att det dessutom är betalat via PayPal är ju också lite oroande, det kräver ju ännu en uppsättning av dina inloggningsuppgifter... Kör ditt Antivirus program och se så du inte fått en keylogger.

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar