måndag 6 juni 2011

Promenad

Idag har jag och Magnus varit ute på en skön promenad, det blev 1 mil men det tog sammanlagt typ 3 timmar för vi stannade och fikade på vägen. Först gick vi ner till det nybyggda soldäcket nere i stan. Men det var helt tomt på folk. Vad konstigt tänkte vi, "det är ju nationaldagen?" vi trodde det skulle vara massa folk. Men helt öde. Sen såg vi detta flygplan som hade kraschat i vattnet utanför slottet.... på tal om inget.


Så typiskt Örebro att ha väldigt konstiga "konstverk" i vattnet. Förra året hade dom en tvättlina från slottet över till andra sidan där det hängde tvätt. Det kallade dom konst. Jag vet inte riktigt va. Nu är det ett flygplan som ser ut att ha kraschat i vattnet. Ett år var det stekta ägg. Väldigt märkliga konstverk helt enkelt. Vi gick förbi stan ut mot sjukhuset och förbi ut mot naturens hus. Även där var det väldigt lite folk. Vad konsitgt tänkte vi! Detta är ju exemplariskt för Nationaldagen? Men inte. På vägen tillbaka gick vi genom stadsparken. Vi svängde förbi ett hörn och sen säger Magnus "jag tror jag vet vart alla folk tagit vägen"


Det var sjukt mycket folk. Man fick trängas med barnvagnen och vi bestämde oss för att gå hemåt istället. Wille somnade gott i vagnen och vi gick sedan och köpte jordgubbar, bigarråer till eftermiddagsfikan och sedan köpte vi nougat som jag ska fylla mina cupcakes med, som jag tänkte baka nu. :) Hörs senare!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar