tisdag 9 november 2010

Apoteket och vilse

Efter BVC bestämde jag mig för att gå till apoteket och köpa på mig lite saker som fattades här hemma. Nu när lillens mage har börjat krångla lite så vill jag ju självklart göra allt för att han ska slippa ha så ont. Så nu är medicinskåpet fullproppat. Nässugen fungerade utmärkt, men det var ju hemskt!! Kändes som jag sög ut halva hjärnan! Det bara sa SLURP och sen var filtret fyllt. Men åh så skönt tyckte Wille som bara låg och log efteråt, plötsligt kunde man andas igen. Gött.



På vägen till Apoteket mötte jag en familj som måste gått vilse. Det såg väldigt kallt ut för dom stackarna. Vart tar förresten änderna vägen på vintern? Hemma i Skövde minns jag att alla änder tog sig till GarpaDammen. Varför minns jag inte. Men den var väl varm och skön i jämförelse med havstenasjön där de annars höll till. Men änderna i Örebro tar sig tydligen till väster. Här är det också lite varmare än övriga Örebro tycker jag:)

2 kommentarer:

  1. Ja den nässugen var guld värd när Eddie var liten men tyvärr är den borta Eddie plockade ner den i delar och sen var den borta tråkigt nog...

    SvaraRadera
  2. ja visst är nässugen grym, lätt bland de bästa vi köpt :D

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar