fredag 12 november 2010

Jag och Magnus

Fick inspiration när jag var inne på Sofies blogg om att berätta lite hur jag och Magnus träffades, för er som är intresserade. Många av er vet säkert redan. Men det är säkert någon som är intresserad och jag har bloggtorka, ingen aning om vad jag ska skriva om!

Det var Lördag den 4 Oktober. Jag som tidigare hade festat mycket uppe på campusområdet hade nu hamnat lite utanför det gamla gänget. Men denna dag blev jag tillsagd av en gammal bekant att komma på en studentfest som skulle vara på kvällen. Jag tänkte att, va tusan, jag får väl försöka skaffa mig ett socialt liv igen, det hade försvunnit under sommaren då jag flyttat till Stockholm. Nu var jag ju faktiskt tillbaka och kände mig ganska ensam.

Jag gick till festen på kvällen och den enda person jag kände var hon som sa att jag skulle komma. Jag gick in i lokalen och tittade runt, vart satt hon? För jag ville gärna sitta i närheten av den enda personen jag kände igen, kändes säkrast så. Lite blyg är man ändå tro det eller ej :)
Hon var självklart inte där. Jag tittade runt i lokalen och hittade bara 1 plats att sitta. Denna plats var mitt emot Magnus. Vi hade aldrig träffats innan, (Trodde vi då i alla fall, Det visade sig senare att vi till och med kramats en gång innan, utan att reflektera över varandra, men sånt ska man inte berätta i perfekta kärlekshistorier), och det var kärlek vid första ögonkastet (Förutom dom där ögonkasten den där gången vi kramades, som man inte ska prata om) Men ni som känner Magnus vet att han är inte direkt snabbstartad. Jag fick honom inte att prata med mig, jag försökte, jag gav allt.

Tillslut var det en kille som heter Thomas som sprang omkring med handbojor. Jag minns inte om jag sa att han skulle sätta ihop oss, eller om han gjorde det själv. Men hur som helst så hamnade vi i samma handbojor, vi satt fast nära nära varandra. Nu gick ju självklart denna Thomas hem och det som började rätt mysigt, blev plötsligt lite pinsamt då Magnus var tvungen att kissa. Jag fick helt enkelt följa med honom ut till "kissmuren" i kylan, och där stod vi, ett bra tag, ett väldigt bra tag. Magnus fick prestationsångest och jag vet faktiskt inte om han ens lyckades kissa.

Vi var nog fast i varandra ett bra tag, jag minns inte exakt hur länge. Men vi gick i alla fall vidare till ett annat ställe och där hittade vi Thomas med nyckeln. Han släppte lös oss men vi fortsatte att hålla oss intill varandra. Det kändes så självklart. Vi pratade om mycket. Eller låt mig omformulera, JAG pratade om mycket. Magnus var som Magnus kan vara, lite sådär tyst och tillbakadragen. Men jag gillar det. Jag tycker det är charmigt. Jag fick kämpa lite, fastän jag hela tiden visste att han var intresserad. Jaga honom, fast på ett tryggt sätt :)

Kvällen rann ut och Magnus följde mig hem. Väl utanför min lägenhet ville jag att han skulle fråga efter mitt telefonnummer. Men det hände inte. Vi stod där och pratade ett bra tag. Men blyg som han var så vågade han väl inte. Tillslut fick jag ta saken i egna händer och stack ut handen för att få hans mobiltelefon så jag kunde skriva in mitt nummer. CLATCH hörs det och det bränner lite lätt i handen. Magnus trodde att jag ville "High fiva" och gav mig en ordentlig femma! Haha. Tillslut fick jag trots allt mobiltelefonen och skrev in mitt nummer, gav honom en kyss och gick sedan in till mig.

Dagen efter fick jag ett sms där han gjorde det tydligt för mig att han var intresserad. Det var jag också. Vi träffades två dagar efter det för en fika, första ordentliga kyssen skedde på Harrys dagen efter det, och två dagar efter Harrys åkte vi på kryssning. Efter det har vi varit svåra att skilja på, och har väl i princip umgåtts hela tiden.

Efter ungefär sex månader bestämde vi oss för att flytta tillsammans då vi båda blev av med våra studentlägenheter. Det passade så bra. 8 Månader efter vi flyttat tillsammans fick vi reda på att vi skulle bli föräldrar. En ofattbar känsla, omöjlig att beskriva. Rädsla och lycka blandat i ett virrvarr.

Nu lite mer än 2 år senare, är jag så lycklig att jag den dagen bestämde mig för att gå på en fest, som jag egentligen inte borde varit på. En fest där jag inte kände någon och ingen kände mig. Men det var lätt den bästa festen i mitt liv. (Förutom årets Nyårsfest för då blev Wille till) :P


Innan Halloween fest. Tråkiga som inte klätt ut oss.

På traditionell Skånsk Gåsamiddag. Magnus ser ut att ha ätit upp alla Sveriges Gåsar.

På en förfest hos Jonathan

I min gamla studentlägenhet

Kärlek!

På en av hundra olika studentfester!

Magnus examensdag

Nyårsfesten!! :)

Bokenäs 2010. Vi skulle ta ett fint kort där Magnus håller om min gravidmage. Men det ser mer ut som han försöker rädda livet på någon som håller på å kvävas:)

Dagen innan vi blev föräldrar!

Första kvällen borta med Wille. På middagsbjudning hos Gustaf och Lina.

Familjen Wilhelmsson/Walther

7 kommentarer:

  1. ÅÅh...vilken fin berättelse om den dagen ni möttes och fram till nu...blir ju tårögd. Jag är så glad för din skull gumman att du hittat en sån fin kille som Magnus och att ni nu har lilla Wille. Önskar att du bodde närmare mig:( saknar dig...

    Puss och kram Viola

    SvaraRadera
  2. Att den där Thomas kunde lyckas med något bra med sina handbojor var mer än vad jag visste :P
    Kanske är tur att han finns ändå... Haha.
    Visste inte hur ni träffades, kul att läsa om!

    SvaraRadera
  3. erika nu har jag bestämt mej och jag är såå säker.. dus ka ha mörkt hår?! varför har du inte mörkt hår?! så jävla snygg :D

    SvaraRadera
  4. Kommer fortfarande ihåg dagen efter att ni träffats. Messade Magnus och frågade om han hade träffat nån tjej på festen och det hade han skrev han. Då kunde jag inte tro att det var tjejen som han 2 år senare skulle ha barn med =) Underbart!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Gud vilken fantastisk fin historia! en helt perfekt kärlekssaga!

    SvaraRadera
  6. Jag va ju på festen! Mig kände du ju :P

    SvaraRadera
  7. Ni är så förbannat söta, alltså :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar