onsdag 10 november 2010

Wille isbjörn


Jag tycker det är så roligt när man kan börja använda de presenter man fått. Äntligen passar Wille i sin isbjörnsdräckt han fick av Mikaela och Erika. Åååh så söt han blev också. Han ser ut som en riktig isbjörn i snön, och den var så varm och skön!!
Tack snälla ni.

Idag skulle jag och Wille på fika med mammorna och bebisarna från föräldragruppen. Vi skulle ta bilen dit för vi skulle bort på Öster. Jag tog wille i overallen och bar honom i famnen eftersom det inte är så långt till bilen. På andra axeln hade jag kameraväska och skötväska. När jag kom bort till dit bilen står, så stod det ingen bil där. Först fick jag panik. Sen kom jag på att det var Tisdag igår och då får man inte parkera där, så Magnus har förmodligen flyttat bilen till andra gatan. Så jag fick helt enkelt gå dit. Det märks när man bär länge på Wille. Han väger ängå 6 kilo. Helt slut var jag när jag kom till bilen som var insnöad! 1 meter snö på alla sidor av bilen och även stort snötäcke över hela bilen. SUCK! Jag fick sparka bort snö med mina ben, som jag bara hade leggings på, för att ens få upp bildörren så jag skulle kunna sätta Wille i bilstolen. Efter 20 minuter av kämpande för att försöka få bort all snö på bilen utan en borste gav jag upp. Snorblöt och trött. Ringer till Sofie och ber henne komma och hämta mig.

Jag är inte redo för vintern. Jag orkar inte med vintern.
Jag hatar vintern. Jag vill ha vår och sommar.
Så jag kan gå långt med vagnen utan massa kläder och slask och skit.

Ååhhh

2 kommentarer:

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar