måndag 15 november 2010

Pilatesbollen


Jag satt på pilatesbollen under stora delar av min graviditet, och under nästan hela värkarbetet här hemma innan jag åkte in till förlossningen. Jag älskade min pilatesboll. Nu har bollen blivit ett måste igen. Erika från vår mammamaffia tipsade mig om att sitta på bollen med bebisen. Förutom skötbordet och badkaret så är detta det enda stället som Wille tycker om att vara på just nu. Så jag får helt enkelt fortsätta sitta på min pilatesboll, några timmar om dygnet. Det fungerar jättebra! Ett tips till alla er vaggandes föräldrar är ute. Nu finns hjälpmedlet, och det är bra träning också! :) Så kanske jag kan bli av med det där metertjocka låret som syns på bilden. haha! Så är du trött på att vagga, köp en pilatesboll:) Jätteskönt studs för onda magar och övertrötthet.

2 kommentarer:

  1. Garanterat bra för ryggen också! Istället för att sitta säckig i en soffa, t.ex. :)

    SvaraRadera
  2. Fråga; jag är gravid i vecka 36 nu och vaggar en hel del på min pilatesboll då jag känner av foglossning osv.
    Vet du om detta är något som kan sätta igång en förlossning eller hur funkar det? Gick du över tiden under denna graviditet?

    Svara gärna till min blogg eller mail då jag inte är säker på att jag hittar tillbaka hit igen :S

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar