måndag 1 november 2010

Stubb med lugg

När Magnus föräldrar var här i helgen hade de med sig ett fotoalbum från när Magnus var liten. Det var riktigt roligt att se de gamla kläderna, möblerna och speciellt tapeterna de hade i deras hus under den tiden :) Men det som var härligast att se var hur lik Magnus och Wille är varandra. Jag brukar ha svårt att se sånt, men på några kort var de väldigt lika! Jag insåg också att tyvärr är det inte mina ögon Wille har fått, även dessa är Magnus. Typiskt. Kvar är då bara näsan som fortfarande är min, i alla fall delad min!

Men till det jag skulle berätta. I albumet fanns ett kort på Magnus där han ser så fruktansvärt söt ut! Frisyren är sådär typiskt 90-tal och han står stolt i en pastellfärgad vindjacka och stora runda glasögon. Då slänger Magnus ur sig uttrycket "Stubb med Lugg". Jag har aldrig hört detta förr. Det är namnet på frisyren han hade. Hela håret är liksom stubbat, fast luggen är lång. Jag har sett frisyren förr, men uttrycket stubbmedlugg var nytt. Fruktansvärt roligt uttryck och jag tycker det är tråkigt att det inte går att använda sig av uttrycket oftare!

Jag ska i alla fall försöka få in det i vanliga meningar så ofta jag kan.

Stubbmedlugg

1 kommentar:

  1. haha perfekta tillfället att få in ordet är väl när du ska klippa dig nästa gång!! Det vore så himla roligt :P

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar