lördag 13 november 2010

En bra natt

Inatt har varit en bra natt enligt mig. Detta har nog varit den smidigaste och skönaste natten hittills. Även om kvällen var lite gnällig!

19.00- Tvättade Wille, på med pyjamas, gav D-vitaminer och magdroppar
20.00- Matade. Sjukt mycket mat idag!! 120 ml bröstmjölk (kvällsmjölk från igår, så väldigt tunn förmodligen) för efter det ville han ha 100 ml ersättning.
20.30- Somnade i Pappas famn som sedan lade han i sängen.
21.30- Vaknade ledsen! Gnäll Gnäll Gnäll
22.00- Snuttade på tutten
22.30- Somnade för natten i sin säng.
03.30- Första amningen
03.45- Jag lade tillbaka honom i hans säng och han somnade igen
06.30- Andra amningen
06.45- Vi gick upp

Sen kommer ha nog somna ungefär klockan 8. Då sover vi 1 timme tillsammans sen vaknar han runt 9 och då kan Magnus ta honom så jag kan få sova ända fram till 11 eller nått sånt mysigt :)

Hur ser era nätter ut? Får ni sova hela nätterna?? Eller ammar ni också ofta som jag brukar göra? Jag brukar amma 3-4 gånger per natt. Inatt var bara 2 gånger, så det var skönt :)

2 kommentarer:

  1. Jag ammar ju inte Hugo men när jag gjorde det åt han väl ungefär 3-4 gånger. Han har fått ersättning sedan han var 6 veckor ungefär och nu brukar han somna för natten vi nio och då äter han, sedan är det matdax runt 01:00 och 03:00 och sedan 06:00 ibland lite senare. Han brukar vara pigg på att gå upp runt sju. Jobbigt att gå upp och vela med ersättning, men han brukar nästan alltid somna om direkt när han ätit så det är Ok ändå..

    SvaraRadera
  2. Igår somnade Savannah omkring kl 21 (hade då ätit en timme tidigare). Jag trodde hon skulle vakna efter 1-2 h och vilja ha mat, men hon sov till kl 01. Somnade om direkt efter amning och blöjbyte, sov till kl 04.30... bestämde sig då efter matning för att vara vaken till 06.30, glad och pigg - men Jag var ju inte pigg... sedan sov hon till 09. Oftast kan hon dock somna om efter varje nattmatning. Hon sover oftast 4 timmar efter första insomningen, för att sedan vakna efter 2,5-3 timmar. kram!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar