söndag 7 november 2010

Vaket

Detta känner jag väl är lite nackdelen med att vara småbarnsförälder. När det envisas med att vara vaket vid denna tiden på morgonen. Det är inga skrik, inga tårar, men det ska ju bajsas. Så det krystas och stonkas och stönas och sparkas och rivs och boxas och låter. Jag kan inte sova förbi det. Även fast jag vet att han inte har ont av det. Att det bara är bebis. Han ligger och pratar och jollrar och krystar. Men han mår bra och allt är ok. Jag skulle egentligen bara vilja kunna sova förbi det. Men det går inte. Jag vill heller inte att Magnus ska vakna av det eftersom han ska jobba. Så här sitter jag. Framför datorn. Jag har Wille i babysittern bredvid mig som jag febrilt gungar med foten. Han har det mysigt i den. Ligger och skrattar. Det enda jag tänker är "Bli trött snälla du så vi kan gå och lägga oss igen".

Livet som mamma på en pinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar