onsdag 3 november 2010

Tutten i Provhytten

Idag har vi varit och shoppat!! Det kändes helt underbart att få köpa lite nytt med tanke på att jag hade 1 par byxor och typ 3 tröjor som jag kan använda. Roligt. Byxorna är det fortfarande Bajs på för jag har liksom inte hunnit tvätta. Jag känner mig väldigt glamorös ska ni veta. Snart är Wille 1 månad. Då kan jag inte skylla på "jag har precis blivit mamma" För när 1 månad har gått så är det inte precis. Då ska man ha fått in rutiner, och då ska man inte gå omkring med Bajs på byxorna. Så därför köpte vi lite nytt idag :) Eftersom jag fortfarande går ner i vikt, och min kropp kommer fortsätta förändras ett bra tag till, kändes jeans ovärt att köpa. Jag köpte istället tights och långa tröjor så det får bli lite kallt om knäna i vinter helt enkelt. Jag väntar med byxköpen tills vi ska till Ullared. Där kan man köpa billiga Jeans som man sedan kan slänga när man inte kan ha dom längre. Känns mer ekonomiskt :)

Hur som helst. Wille sov under NÄSTAN hela tiden=) In med Wille i Barnvagnen. Ut till Bilen. Ut med Wille ur Barnvagnen och in i Bilstolen. Körde till Marieberg. Ut ur Bilstolen in i vagnen. Gick omkring på Marieberg. Köpte tights, lång skjorta och benvärmare till mig. Ut till bilen igen. Ut med Wille ur vagnen in i bilstolen. Åkte till Skopunkten. Ut med Bilstolen ur bilen. Hittade ett par snygga vinterskor, converseaktiga fast fodrade. Till bilen igen, in med bilstolen. Körde till Lager 157. Ut med bilstolen igen och in i affären. Himmelriket. Tröjor i olika färger för 60 kr styck. Jag har en helt ny garderob nu känns det som. 2 kortärmade 3 långärmare och 1 linne 1 par tights och ett regnställ med både jacka och byxor för 1000 kronor!!! Ojojoj. Jag är så lycklig.

Hur som helst. Mitt under provningen så bestämde sig Wille att han ville äta. Vad gör man inte? Utanför Provhytten stod det en stol. Jag baxade in den stora stolen i den lilla provhytten och sen slängde jag upp tutten och snabbmatade Wille.


Han åt och sen stendäckade han igen. In med Wille i bilstolen igen och till kassan för att betala. Ut till Bilen. In med bilstolen i bilen. Sen körde vi till Maxi och bytte lite saker. Bland annat ett stort paket med blöjor som vi inte tyckte passade alls och en elvisp. Wille började bli lite smågnällig. Men såfort bilen rullade igen somnade han som en stock.

Shopping med en liten bebis
Lätt som en plätt


1 kommentar:

  1. Jag kommer ihåg det som det vore igår :)
    Mormor

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar