tisdag 16 november 2010

Första målet

Ja då var det premiär av matkassen! Jag och Magnus lagade mat tillsammans medan Wille låg och sov. Idag har varit en underbar dag. Wille har sovit och varit glad mest hela dagen och somnat lagom i tid utan att gnälla. Hoppas Hoppas hans 5-veckors period är över! Hur som helst. Maten som stod på menyn idag var Ostgratinerad fisk med tomat och örter, kokt potatis och broccoli! Supergott!!!

Ingredienser:

Basilika
Broccoli
Champinjoner
Grädde
Halkidikioliver
Potatis
Riven ost
Sejfilé
Tomater
Salt
Svartpeppar
Torkad oregano

Gör så här
  1. Sätt ugnen på 225 grader.
  2. Koka ca 900g potatis.
  3. Sköl och torka av ca 600g sejfilé. Lägg fisken i en ugnsfast form.
  4. Häll 1 dl grädde över fisken och strö på ca 3/4 tsk salt och 2 krm svartpeppar.
  5. Skiva 3 tomater och 100 g champinjoner.
  6. Fördela först champinjoner och sedan tomatskivor och 100 g halkidikioliver ovanpå fisken. Krydda med 15 g basilika och 1 tsk torkad oregano. Strö över 100 g riven ost. Ställ in formen i mitten av ugnen och tillaga ca 25-30 minuter.
  7. Dela va 250 g broccoli i små buketter. Koka några minuter.
  8. Servera fisken med kokt potatis och broccoli.

1 kommentar:

  1. Vi har haft Linas tidigare, då har det ALLTID varit riktigt tråkig fisk (torr, smaklös och utan sås), så jag blev riktigt sugen på fiskgratängen när min kollega hade med sig sin från Linas kasse igår till jobbet.

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar