fredag 26 november 2010

Mina föräldrar.

♥ Dag 3 – Mina föräldrar

Mamma Inger
Min mamma är varm, omtänksam och har ett otroligt stort hjärta. Hon bryr sig så mycket om andra människor, nästan lite för mycket. Hon är den som skulle springa fram till gubben som ramlar på stan, hon är den som oroar sig över folk hon knappt känner, hon är den som inte vill köpa för mycket produkter i en "allt ska bort" affär, för hon får så dåligt samvete för att dom måste stänga sin affär, och hon vill inte vara den som roffar åt sig.

Behöver man lätta sitt hjärta, få förståelse, och någon som lyssnar på en så ska man gå till min mamma. Hon lyssnar och stöttar alltid, även fast hon tycker det du säger är fullständigt galet. Vill man ha en vän man alltid kan lita på, så är min mamma den rätta.

Min mamma är otroligt kreativ, och hon är den som förmodligen gett mig min fantasi och skaparvilja. Hon är konstnär och precis som jag ser hon världen och människor i färger. Hon är yr och vimsig och glömsk och virrig precis som jag, och hennes lokalsinne är precis lika dåligt som mitt. På många sätt är jag och mamma så otroligt lika. Till både utseendet och till sättet. Ibland är det skrämmande vilka likheter vi har.

Min mamma driver ett eget företag som hon startade tillsammans med några andra. De jobbar med webbdesign och startade företaget precis under IT-bubblan. Att starta ett eget företag är inte lätt, men mamma är inte den som ger upp. De har haft jobbiga perioder men ändå lever hon för sitt jobb och älskar sina kollegor. Jag är stolt över min mamma. Hon visar att man på "äldre dar" kan ta tag i sin framtid, och starta upp något nytt från grunden och få det att funka.

Min mammas knän viker sig när hon skrattar.
Min mamma håller hårt om sin tumme hela tiden.
Min mamma öppnar alla förpackningar upp och ned.
Min mamma kan knappt sätta på TV:n men kan designa en webbsida utan problem.
Min mamma kan spela nästan vilken låt du än ber henne om, på piano.
Min mamma kan måla de allra vackraste tavlor.
Min mamma kan få mig att känna mig som världens mest älskade dotter.



Pappa Lars
Min pappa är stark, trygg och lugn med en otrolig humor! Det finns inte någon som kan undgå pappas humor. Pappa är en sån som kan skämta med folk han inte känner. Han är den som skulle dra en rolig vits till personen som köper ett maxipack toalettpapper på Ica. När pappa berättar en historia, stannar alla upp och lyssnar. Han kan fängsla vem som helst och berättar historier med en sån otrolig inlevelse, ljudeffekter, liknelser och humor! Det är omöjligt att gå på stan med pappa utan att behöva stanna minst 10 gånger. Pappa verkar ha varit mångas favoritlärare och han kan komma ihåg namnet på en gammal elev som han inte sett på 10 år och dra en vits om honom förbifarten.

Min pappa är otroligt envis och kan ibland uppfattas som en besserwisser. Under diskussioner kan min pappa aldrig ha fel, och där är vi otroligt lika. Men pappa tar det så långt, så även när ett helt rum förklarar för honom att det han säger är fel, går det inte hem. Enligt pappa så röstar vi var 3 år i Sverige. Det vet han. Så är det! Wikipedia har fel när det står att vi röstar var 4 år. Det är någon okunnig j*vel som suttit och skrivit i fel uppgifter! Försök att motbevisa min pappa och du kan få försöka ett tag :)

Min pappa är en sån person som bara växer och växer. Han är som jag fint hört någonstans, som en lök, med så himla många olika lager. För varje år som går, lär jag känna min pappa lite mer, och för varje år som går tycker jag att vi kommer varandra närmre och närmre. Han har alltid varit bra på att få mig att känna mig duktig. Som att jag kan övervinna allt, och fixa allt. Han var min coach i tennisen när jag var mindre, och nu är han min coach i livet. Han förklarar för mig att jag är världens bästa mamma och att perioder som kan verka tuffa, fixar jag, och att saker kommer lösa sig. Han får mig att lita på mig själv och tro på mina kunskaper.

Min pappa har en smilegrop vid ena ögat precis som jag.
Min pappa är otroligt paranoid även fast han inte vill erkänna det själv.
Min pappa gråter när han skrattar riktigt riktigt mycket
Min pappa är en av få som passar i spandex =)
Min pappa bastar varje Fredag.
Min pappa kan få mig att känna mig som världens mest älskade dotter!


Anekdoter
Mina föräldrar är inte så värst bra på Engelska.

När min mamma dansade med en kille när hon var utomlands, frågade han vart hon bodde. Mamma bor i Skövde som ligger bredvid vänern och vättern och förklarar för killen att hon bor "between the two legs" med ett stort smile, över att hon så fint kunde förklara.
Killen sken också upp i ett stort smile, men över något helt annat :)

När min pappa skulle fråga busschauffören om bussbiljetten gällde tur och retur, när vi var i Rhodos hela familjen, pekar han på biljetten och säger "Does this go both fram and tobako?"

(den sista kan jag inte ens skriva utan att asgarva)

Detta var mina föräldrar. Lite kort sådär :)

2 kommentarer:

  1. ha ha ha...kan inte låta bli att skratta åt anekdoterna om dina föräldrar...riktig svengelska! Min pappa bryter på tyska och sa när vi var små saker som: ge mig knifen så jag kan skära i korfen....och är det mögligt!

    SvaraRadera
  2. Haha va fint skrivet, och roligt!! :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar