onsdag 15 september 2010

Barnmorskan

Igår var vi hos Barnmorskan. Som vanligt hade dom problem i labbet så det tog tid, fick sitta och vänta i 20 minuter på att få lämna ett simpelt urinprov och ett litet stick i fingret. Sen går barnmorskan förbi och Magnus hälsar glatt på henne, hon uppfattar inte ens att det är hon vi hälsar på, hon känner inte igen oss, inte ens i väntrummet. 38 veckor har jag gått hos henne, och hon kan inte ens känna igen oss ute i väntrummet, det tycker jag är fruktansvärt dåligt.

Jag hade gått upp 1 kilo till, så nu ligger jag på 15 pannor plus, tjohoo. Lillkillens hjärtljud låg på 145 och mitt SF mått hade stigit med 2 cm till och ligger nu på 38. Jag har hållt mig på samma mått som den veckan jag är inne i ungefär hela tiden. Barnmorskan uppskattade genom blicken och genom lite kläm på magen att klumpen väger runt 4.2-4.5 kilo, absolut inte under 4 så det är väl bara att ställa in sig på en tuff förlossning antar jag. Alla mina värden såg bra ut och på 10-15 minuter var vi ute i bilen igen.

Sen försökte hon självklart boka om min tid igen, som vanligt. Detta blir 5 gången hon ska flytta mina besök, för "det är så onödigt" för mig att komma in eftersom allt ser så bra ut. För mig känns det inte onödigt, så denna gången sa jag ifrån! Jag tänker inte ombokas igen! Hon försökte nämligen omboka mig till EFTER mitt förlossningsdatum. Hon har inte ens koll på när det är. Jag blev irriterad och sa att jag gärna kommer in en gång till innan. Då lät hon tiden vara kvar. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar