lördag 18 september 2010

Rätt mysigt

Nu sitter jag här, framför datorn och dricker hallonblandste. Jag hatar te. Men jag måste erkänna att det faktiskt är rätt lugnande. Det är rätt skönt att dricka te. Jag kanske borde vänja mig. Hitta ett te som jag faktiskt tycker om. Har ni några bra tips på te för nybörjare? Fram till förlossningen gäller ju bara detta med hallonblad, men hur ska man veta att det hjälper? Jag menar. Att jag får sammandragningar är ju inget konstigt nu, det får jag ju hela tiden, så vem vet egentligen om teet hjälper till något. Äsch. Jag ska tänka positivt och vid varje klunk ska jag tänka på att ungen tröcker sig ner i kanalen, millimeter för millimeter. Ser du ljuset lillen?

5 kommentarer:

  1. hehe.. gå mot ljuset!! Men då behövs det ju att du sitter naken och dricker te. Kanske inte det mest ultimata.. ;)

    SvaraRadera
  2. men vet du, hallonbladste är bra i övrigt också. Det minskar blodflödet så man inte blöder så mycket efter förlossningen, påskyndar läkningen av din sönder-slamsade mus efter förlossningen mm. mm... så drick du massa även om det inte just sätter igång förlossningen på stört :)

    SvaraRadera
  3. Ah tack för tipset roso, då ska jag göra det :) Men ja det släpper ju löst oxikotin eller vad det hette, som hjälper livmodern att dra ihop sig. Och är ett må bra hormon, så det är nog bra på många vis. Synd bara att det smakar skit.

    SvaraRadera
  4. vänta du tills du blir desperat. jag drack "te" som skulle sätta igång min förlossning. Jag började med hallonbladsteet sen föll jag snabbt in på en grövre bana och slutade (dagen innan förlossningen) på en blandning mellan : Hallonbladste, glögg, kryddnejlikor, basilika, kanel, ingefära,... nu var det nog inget mer. Det var nog "bara" det... det var inte gott. Inte gott alls.

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar