söndag 19 september 2010

The Ghost Writer


Handling: Den framgångsrike "spökskrivaren" (en som skriver boken genom att intervjua och samtala med huvudpersonen) blir ombedd att avsluta den brittiske före detta premiärministern Adam Langs memoarer, efter att den tidigare spökskrivaren omkommit i en tragisk olycka. Under arbetets gång tycker sig spökskrivaren se tecken på att Lang är kopplad till CIA. Kan Lang ha samarbetat med USA under sin tid som premiärminister? Och blev spökskrivarens företrädare mördad på grund av vad han fick reda på?




Dagens film blev The ghost writer. Jag hade helt missuppfattat vad denna film handlade om. Jag hade genom titeln förmodligen gissat mig till en handling och sedan efter någon vecka när jag faktiskt skulle se filmen, fått för mig att jag läst att handlingen var just det som jag fantiserat ihop. Jag trodde då att detta skulle vara en skräck/thriller, spännande, någonting att sätta mig in i nu såhär på natten medan jag väntar på att lillen ska lugna sig och jag ska kunna sova. Svårt att sova när det är disco i magen. Men nu när jag sett filmen så inser jag att jag borde läst handlingen för då hade jag direkt förstått att detta inte var en film för mig. Den höll på i 2 timmar och 10 minuter också, vilket är alldeles för lång tid för en fruktansvärt seg film med dålig storyline. Denna film lämnade mig med frågor som jag aldrig kommer få svar på, fast inte heller anser att jag vill ha svar på. Helt onödigt alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar