fredag 17 september 2010

Besök av Mamma


Idag kom min mor hit och hälsade på. Efter lite fika här i soffan och efter lite tjejsnack så bestämde vi oss för att gå ner till stan. Det är ju inte så långt, så det skulle jag väl fixa. Det gjorde jag också! Men det blev nog lite påfrestning för magen för idag fick jag min första ordentliga förvärk, det gjorde ont, men ändå hanterbart. Mitt på stan började det sakta göra ondare och ondare och tillslut tog jag mig på magen och började smått "aj aj, nu gör det ont"...ojojoj sa mamma, ja vi går in här Erika, här det ser ut att vara fina grejer...mamma drog in mig i en inredningsbutik och började titta på Grisar med vingar på. Fruktansvärt fula grisar. Det fick mig att tänka på annat. Men efter kanske 1 minut kom smärtan tillbaka igen, gånger 3, "ajaj, nu gör det riktigt ont" så vi gick ut därifrån och gick in till Java för att sätta oss och vila. När värken började klinga av, så märkte jag att mensvärken var rätt illa, när den också började klinga av, så fick jag rysningar bakom öronen. Det var så skönt att bli smärtfri, och att smärtan helt plötsligt var HELT borta, så jag rös i hela kroppen.

Det var inte alls som folk hade beskrivit det för mig, därför så fattade jag inte att jag hade en värk. Folk har liksom pratat om mensvärksliknande smärta som kommer från ryggen ner i livmodern och drar omkring i magen och ryggen och gör jävligt ont. Men detta var mer bara på ena sidan av magen, ingenting i ryggen, och ingen mensvärk (det hade jag, men det märkte jag inte förrän efteråt). Det var mer en ilande, huggande smärta i sidan av magen, som inte gav sig. Jag kan nästan beskriva det som Håll, håll gör väl inte direkt ont, men tänk dig en riktigt riktigt smärtsam håll. Håll? Heter det så? är det ett ord? Nu har jag sagt det för mycket. Men ni vet sånt man kan få när man springer. Det brukar jag få nere i sidan av magen. Så kändes det fast bra bra bra mycket värre.

Det var spännande. Nu längtar jag till nästa gång! Nu vill jag få igång förlossningen.
Jag ska nog ut och gå lite till ikväll :)

Tack mamma för blomman, tröjan, lunchen och det underbara sällskapet!

1 kommentar:

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar