fredag 3 september 2010

The bucket list



Handling: Den handlar om två män som träffas på sjukhuset efter de fått reda på att de båda har cancer. De bestämmer sig för att skriva en lista på saker som de alltid velat göra innan de dör, och nu ska de tillsammans stryka saker från listan.

Jens var här och han tipsade om denna film så idag bestämde vi oss för att se den tillsammans. Filmen började och man hörde en inre dialog och direkt kommer jag på "skit, denna har jag redan sett". Men det gjorde ingenting. Denna film kan man se två gånger. Det är en sån där må bra film, en härlig mjuk drama/komedi om vänskap och livet. Lycka och sorg och skratt och gråt i en härlig blandning.


Jag kan rekommendera denna för en lugn höstkväll när man inte vill ha någon krånglig film.
Denna är enkel, rakt på sak, och framför allt vacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar