lördag 4 september 2010

Precious



Handling: Handlar om en tjej som växer upp i ett hem där hon blir psykiskt och fysiskt misshandlad och hur hon försöker ta sig ut ur sin mammas klor och starta ett eget liv för sig själv och sina två barn.


Gårdagens film blev Precious. Jag hade hört så mycket gott om filmen så jag kände att det var dags för mig att se den. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag har inte så mycket att säga om denna film. Den var tragisk och hemsk självklart. Men ändå så hade jag svårt att känna för filmen. Vet inte om det beror på att jag kanske är för lycklig just nu, så jag har svårt att sympatisera. Skumt var det i alla fall. Alla har pratat om vilket underbarn till skådespelerska denna tjej är också, men jag får inte den känslan av det heller. Kan varit jag som var trött. Filmen är klart sevärd! Hade bara större förväntningar.




Här introducerar jag min nya bedömningsskala också. Jag kommer nog kolla mycket på film nu i slutet av graviditeten. Bedömer dem för att jag själv ska komma ihåg, och också för att kanske andra ska få inspiration till vilka filmer som de ska se och vilka de ska undvika.
Skalan sträcker sig mellan 0-5 E:n för Erika ^^

1 kommentar:

  1. Jag grät och skrek tills mårten vaknade och frågade vad som hänt i natt när jag såg filmen. Så ja, det är fel på dej och dina gravidhormoner.

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar