torsdag 30 september 2010

Slämpröpp

Tjohooooo. Ett framsteg!! Någonting att vara glad över. Nu har det hänt!! Nu har jag också ett bevis på att NÅGON gång inom de närmsta 2 veckorna kommer jag föda!! Men just ja? Det visste jag ju redan? Åh. Typiskt.

En liten pytte ytte bytte bit av slemproppen har nämligen lossnat. När slemproppen lossnat helt brukar det inte dröja mer än 10-12 dagar innan förlossningen sätter igång. Nu är jag ju redan 4 dagar över tiden. Plus att inte ens hela slemproppen gick. Så detta hjälpte mig ju inte direkt någonting. Men aja. Nu har nått hänt i alla fall.
Om jag nu inte inbillade mig.

Jag och Sofie har bestämt träff på förlossningen på Lördag. Skulle ju kännas elakt om jag missade det, så nu ska jag sätta mig på toan och försöka klämma ut resten av pröppa så ses vi i Aulan sen.

2 kommentarer:

  1. För mej tog det exakt en vecka efter att den gått :) det är vanligast... att det aldrig tar mer än en vecka! :) så, man skulle kunna säga, om en vecka är du förmodligen mamma!!! :D Mårten ska ju ner till halmstad om åtta veckor och vara borta fredag- söndag, då kan jag och astrid ta tåget upp och bo hos er över helgen om ni mår bra och orkar och allt :D det tänkte jag på inatt när astrid vägrade sova i två timmar..

    SvaraRadera
  2. åhhh nu jäklar...ja men en liten del e iallafall en liten del... o så länge som jag fått vänta efter min gick får inte du vänta...min gick ju bara en liten och nu kommer resterande pö om pö och man blandar inte ihop det med flytningar så inbillat dig har du inte gjort gumman...ses på lördag!!!!! Robin vill bjuda mange på en whisky och fira på lördag kväll i förlossningens fika rum =)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar