fredag 24 september 2010

Lammskinn & Matnapp


Mer saker som vi verkligen behöver och inte har fått tummen ur röven att köpa än.
Lammskinn! Håller värmen på vintern och kontrollerar värmen på sommaren. Superbra.
Det är såhär klockan 02.30 på nätterna som jag kommer på alla bra grejer som vi behöver, som vi inte köpt och som vi förmodligen kommer glömma av att köpa. Men nu är den paxad på önskelistan!

Ännu en sak som åker in på önskelistan är denna smarta matnappen.


Den ser ju hemsk ut, men den fungerar både som leksak och som smakupplevelse och även svalkande när den lille börjar få tänder, om man exempelvis lägger i kyld frukt. Nätet är som ett skydd så lillen eller lillan inte kan sätta i halsen, men ändå får tugga på frukt och annat gott själv i egen takt. Jag har bara hittat den på 1 ställe, (pappaprylar), och där är den tyvärr tillfälligt slut. Någon som har hittat den på något annat ställe??


4 kommentarer:

  1. Tror det är en sån som jag har sett på ICA MAXI Eurostop..

    SvaraRadera
  2. någonting som faktiskt är jätte bra men som låter så sjukt ovärt är en snorsug, det kanske inte är så nyttosamt för bebisen i sig, mer för de. OM ni blir förkylda kan du sova utan att det känns som att ha en skördetröska i sängen :D

    SvaraRadera
  3. Vi köpte våra matnappar i USA men jag har sett dom i en barnbutik i Heron City (sthlm)

    SvaraRadera
  4. Malin: Jaså? Då ska jag åka dit och titta! Det vore ju super!

    Roso: Snorsug var jag nära på att köpa igår, men jag tänkte att det var lite väl tidigt, så jag väntade lite. Men det kommer inhandlas!=)

    Elin: Synd att Stockholm ligger lite för långt bort. Men tack för tipset! Ska man ändå dit så kan man ju köpa det :)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar