söndag 12 september 2010

Faran Över

Klockan är nu över 00.00 och faran är över. Nu får han komma när han vill. Nu har jag inga invändningar alls längre. Den 23 efter klockan 16 tycker Magnus är bra, då är han ledig 3 dagar. Så Magnus har sagt till magen att inte börja jobba förrän då, undra om magen lyssnade. Själv har jag drömt om 14 under hela graviditeten, undra om detta betyder nått. Undra om det är att jag ska föda den 14, eller om jag går 14 dagar över tiden, eller om jag föder klockan 14. Kanske har 14 inte någonting med saken att göra alls, men jag tänker vara extra uppmärksam över denna siffra.

Inatt drömde jag att jag födde en tjej med mörkt hår igen, vilket jag alltid gör. 1 gång har det varit en pojke med rött hår, 1 gång en blond pojke och 1 gång har det varit morfar fast i bebisform. Resten av gångerna har det varit just denna flickan med mörkt hår, säkert 30 gånger har jag drömt om henne. Undra vem hon är? Kanske har jag en liten mörkhårig tjej där inne. Vem vet egentligen? Men nu vill jag gärna få reda på det snart, så nu är du välkommen. Välkommen ut, och hem, och fram, och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar