tisdag 21 september 2010

Barnmorskan

Precis hemkommen från Barnmorskan. I väntrummet stötte vi på Karin. Jag tycker så synd om henne. Hon har verkligen haft otur och åkt på varenda graviditetsplåga man kan tänka sig.
Första mötet vi hade i föräldragruppen sa hon "Jag tänker inte föda, dom kommer hitta på något tills den dagen kommer, så jag slipper". Nu säger hon "Jag skiter i att jag ska föda, jag är så trött på detta nu, ut män bara". Så hon hade iofs rätt i det hon sa första gången, någonting har hänt så hon slipper vara rädd för en förlossning i alla fall :) Stackarn har graviditetsklåda och karpaltunnelsyndrom, usch och fy. Idag går mina styrketankar ut till dig Karin. Hang in there!:)

Barnmorskan klämde och lyssnade och kände som vanligt, jag hade vuxit hela 1.5 cm bara på 1 vecka. Jag som redan var på den övre kurvan ligger nu en bra bit över den övre kurvan. 39.5 cm nu. Barnmorskan bara skrattar, hon verkar tycka det är roligt. Hjärtljudet såg bra ut, blodtryck bra, urinprov bra, allting är så bra, förutom den lilla detaljen att det växer en jättebebis i min mage. Jag börjar bli smått nervös över att klämma ut denna klump nu.

1 kommentar:

  1. Men tack, vad söt du är! Utslagen från klådan såg tydligen så otäck ut så idag är det läkarbesök på schemat, till den där trevliga rackarn jag hade med svullnaderna, jippi!

    Vi ses i eftermiddag! Kram

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar