måndag 2 maj 2011

Bärsele och nya kläder

Idag har schenker varit här och levererat vår nya bärsele från Babybjörn . Vi ska till Danmark i helgen och gå över sanddynorna. Antar att det inte fungerar så bra att rulla med vagnen där så nu ska vi bära Wille. Eftersom han väger nästan 10 kilo och är så pass lång som han är så har vi inte kunnat göra detta i våra tidigare bärselar ( Vi har testat två innan ) det blir för tungt helt enkelt. Men med denna så är det så pass bra stödsystem för ryggen så det ska tydligen gå hur bra som helst. Det ska bli spännande att testa och se om det verkligen fungerar! Sen står det också att det inte spelar någon roll hur lång man är så passar selen ändå. Magnus är ju 2 meter så då får vi se om det stämmer också. Vi är en perfekt testfamilj för detta. Utsätta selen för det extrema helt enkelt:P Så en ordentlig recension på denna kommer inom kort.


Bärselen Miracle från Babybjörn




Sedan hämtade jag även ut kläderna som hade kommit från Guppi. Wille behövde ha lite nya snygga kläder när man ska på semester och han hade ingen ordentlig vårjacka så jag kände att det var dags att fixa det nu när det börjar bli varmare ute. Denna känns väldigt tunn fast ändå varm om det skulle bli lite kyligt om kvällarna. Sen helt vindtät också.


Det är ju ett plus. Så himla coola jeans. Vi har ett par snygga ljusa jeans innan som jag köpt på Kappahl men dessa blir hans första mörka. Han passar i jeans, ser så häftig ut :) Sen tycker jag att dessa var skön kvalité också, inte så hårda som jeans kan bli utan tunna och mjuka. Perfekt.



Sedan en tjockare tröja som han kan ha på sig när det är för varmt för jacka fast för kallt utan.Vi har en nästan likadan fast i svart/vit som vi köpte på Lindex inför Willes namngivelseceremoni. Den är så himla skön och smidig och snygg så jag blev superglad när jag såg denna från Name it i nästan samma stuk. Jag gör som jag brukar göra när jag köper kläder till mig själv. Hittar jag någonting som jag tycker passar perfekt, då köper jag samma plagg i flera olika färger :P


7 kommentarer:

  1. åh den jackan har vi oxå beställt=) så snygg

    SvaraRadera
  2. Har själv testat babybjörns orginal sele på första barnet och den var världelös när hon kom upp lite i vikt tycker jag så bärsjalen är min personliga favorit men det tar ju längre tid att knyta och så. Så jag ser fram emot att se recentionen av denna sele från dig :)

    Kram Miaa

    SvaraRadera
  3. Synd att du inte frågade på bloggen om råd om bärselar ;)
    Alla Babybjörn selar förutom en (minns inte vad den heter) som har bredare sittyta är inte så värst ergonomiska, varken för dig eller barnet som sitter i.
    Funkar gör det såklart även med babybjörn, men barn ska sitta i grodposition, inte hängandes i grenen som på Babybjörn.. (Tänk själv att sitta så en längre stund :S )
    Sen ger de inte så bra stöd för bäraren, vikten kommer mest på axlarna, tyngden ska sitta mest på höften, då får man inte ont i rygg och axlar :)
    Exempel på ergonomiska selar: Ergo, Patapum, Beco Butterfly (finns i massa snygga färger), Manduca(den som dom flesta tycker är bäst).
    Men hoppas det går bra med selen när ni är i Danmark :)
    Sen finns det ju förstås sjalar, som är ännu bättre och skönare, men då ska man vilja lära sig knyta också ;)

    SvaraRadera
  4. Ska bli skoj att se vad ni tycker om selen :)

    SvaraRadera
  5. Jättefina kläder! Hoppas ni får en bra resa!

    SvaraRadera
  6. Tänk på att inte bära för länge om ni inte burit förut. Byt av varandra oftare än vad ni tror behövs. Dels för att han är tung och dels för att man använder muskler man inte är van vid när man bär fram istället för bak (bär man bak så är det ju samma som vid vanlig ryggsäck.

    Jag hade nog rekommenderat er att köpa en "Axel & Ida" istället :-)

    SvaraRadera
  7. Här kommer ett annat tips på en ergonomisk bärsele! Den heter POGNAE och är gjord för nyfödda barn och kan användas upp till 20 kg. Till skillnad från baby björns bärselar kan den här användas både på mage, rygg och höft. Man får mer för pengarna om man köper en ergonomisk bärsele!

    Kolla in hemsidan www.pognae.se och gilla Pognae Sweden på facebook för erbjudande, tips och nyheter från Pognae!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar